13-07-2023
Naast het hoofdkantoor in Hardinxveld-Giessendam hebben wij ook twee nevenvestigingen in Eindhoven en Alphen in Noord-Brabant. Van Hoften Installatietechniek wil zo ook lokaal de best mogelijke service bieden. Een voorwaarde om dit te kunnen doen is naamsbekendheid. De samenwerking met aannemers en ontwikkelaars is van cruciaal belang om in ontwikkeling te blijven. Daarom besloten we een campagne te lanceren om de naamsbekendheid van Van Hoften Installatietechniek bij deze belangrijke partijen in Noord-Brabant te vergroten.
Nieuwe contacten bereiken
Commercieel directeur Geert-Jan Bosmans legt uit: “We beschikken zelf al over een behoorlijk klantenbestand. Bedrijven waar we al voor werken of contact mee hebben. Dat varieert van een intensieve samenwerking, via lopende projecten tot het uitbrengen van offertes. Daarnaast bestaan nog veel bedrijven die we van naam kennen, maar nog geen contact mee hebben. Met als doel onze naamsbekendheid in Noord-Brabant uit te breiden, zochten we naar een manier om juist met die aannemers en projectontwikkelaars kennis te maken.”
Nieuwe contacten verleiden
Als installatiebedrijf hebben wij veel expertise, maar voor deze campagne werd de samenwerking gezocht met de experts van MM. In de gesprekken raakten we overtuigd dat een fysieke campagne het meeste resultaat zou opleveren. Accountmanager Evert den Toom was namens MM betrokken bij de campagne en legt uit wat de campagne inhield: “De aardbeienplant gedijt goed op de droge grond in Noord-Brabant. De regio is uitgegroeid tot het grootste aardbeienteeltgebied van Europa. We hebben de link tussen Van Hoften Installatietechniek en Brabant concreet gemaakt. In het tijdsbestek van een week hebben een geselecteerde doelgroep achtereenvolgens aardbeienzaadjes, een doosje aardbeien én een flesje aardbeiensap gestuurd.” Geert-Jan: “Letterlijk én figuurlijk een zaadje planten, vervolgens de ‘vruchten plukken’ en tenslotte de vraag: ‘smaakt het aardbeiensap naar meer?’”
Nieuwe contacten leggen
Van de bedrijven die we hebben geselecteerd voor de campagne hebben meerdere daarvan daadwerkelijk de website van Van Hoften Installatietechniek bezocht! Door het combineren van dit websitebezoek en moderne software werd duidelijk welke bedrijven dit waren. Met meerdere van hen is contact gelegd. Geert-Jan is bij zo’n vijfentwintig bedrijven in Noord-Brabant Van Hoften Installatietechniek gaan voorstellen. En het leuke daarvan was dat hij werd herkend vanwege de campagne: ‘oh, van die aardbeien!’. De selectie bestond uit middelgrote tot grote aannemersbedrijven in de bouw. Die bezoeken hebben inmiddels ook al een aantal offerteaanvragen opgeleverd!
Heb je ook interesse in samenwerking met Van Hoften Installatietechniek? Neem contact met ons op en we plannen een bezoek. En als je wil, nemen we ook een doosje aardbeien mee!